Podjetniki imajo na voljo za financiranje svojega podjetja zelo omejena sredstva. Poglejmo si, na kakšne načine lahko to počne.
1. Notranji viri financiranja
Podjetnik mora, da bi lahko uspel, čim hitreje in čim ceneje preveriti vrednost svoje poslovne na trgu, nato pa mora s čim manj stroški doseči čim več prodaje. Pri notranjih virih financiranja podjetnik v svojo organizacijo vloži tako rekoč vsa sredstva, ki jih ima na voljo (prihranke, plačo ipd.), pri tem pa mora zmanjšati tudi vse nepotrebne stroške (najem prostorov, tajnice ipd.).
2. Nepovratna sredstva
Nepovratna sredstva so še ena izmed možnosti, ki jih ima na voljo mladi podjetnik. Na občinski, nacionalni in evropski ravni je vsako leto objavljenih več razpisov, ki so namenjeni spodbujanju podjetništva in raznih subvencij. Različne razpise pa objavljajo tudi ministrstva, agencije in podjetniški skladi.
3. Dolžniški viri financiranja
Krediti, lizing in faktoring prav tako pridejo v poštev za podjetje, ki išče denarna sredstva za razvoj. Problem pa se pojavi, da mlada podjetja zelo težko pridobijo kredite, še posebej zaradi težke situacije na trgu, ki trenutno vlada.
4. Lastniški kapital
Poslovni angeli in skladi tveganega kapitala poslujejo po popolnoma drugačnem principu kot deluje dolžniški vir financiranja. Investitorji sprejemajo tveganja brez zavarovanja, zaradi tega pa želijo imeti velik donos.
5. Zunanji viri financiranja
Zadnje čase se čedalje več startupov poslužuje razmeroma novega načina financiranja svojih podjetij. Govorimo o množičnem financiranju (ang. crowdfunding), ki poteka prek različnih spletnih platform – pri nas so najbolj priljubljene Kickstarter, Indiegogo ipd. Crowdfunding