Datum: 1. december 2015, od 15.00 do 16.30 ure
Kraj: NLB CIP, Trg republike 2, Ljubljana
Iskanje pravih virov za financiranje vzpostavitve podjetja, razvoj ideje in rast podjetja je eden izmed najbolj zahtevnih korakov na poti do uspešnega podjetja. Zato vas Zavod mladi podjetnik vabi 1. decembra 2015 na izobraževanje, ki bo namenjeno tej zahtevni tematiki. Dogodek bo potekal v prostorih NLB CIP, Trg republike 2, Ljubljana.
Mlada podjetja se ponavadi poslužujejo naslednjih virov financiranja:
- 4F: sredstva ustanoviteljev (Founders), družine (Family), prijateljev (Friends) in “naivnežev”, ki verjamejo v idejo (Fools)
- množično financiranje,
- tvegani kapital,
- nepovratna sredstva,
- bančno financiranje.
Viri financiranja
Malo verjetno je, da bi banka ali vlagatelj tveganega kapitala zagotovila sredstva za razvoj ali trženje izuma. Banke ne marajo tveganja, vlagatelji tveganega kapitala pa vlagajo predvsem v že obstoječa podjetja z izkušenimi direktorji.
Verjetnejši viri sredstev za izum so:
- Družina in prijatelji
Posamezniki bodo morda pripravljeni vložiti manjše zneske, ki jih lahko pogrešijo. Izumitelje izredno uspešne tabelne igre Trivial Pursuit® so na primer zavrnila vsa podjetja, na katera so se obrnili. Nato so prijateljem ponudili delnice po 500 in 1000 dolarjev in zbrali ves potreben denar za njeno lansiranje na trg. Mnogo ljudi bo pripravljeno tvegati vsote, katerih izgubo si lahko privoščijo, v zameno za majhen, a dosti vreden delež, na primer en odstotek za vloženih 1000 evrov – če jim poslovno tveganje predstavite dovolj prepričljivo.
- Zasebni vlagatelji, imenovani tudi ”poslovni angeli”
To so zasebniki, ki vlagajo denar v mala podjetja. Večina jih išče troje: učinkovito vodstvo, dober izdelek in donosen trg. Mogoče bodo pripravljeni prevzeti celo veliko tveganje, vendar bodo v zameno zahtevali tudi veliko korist. Bistven je prepričljiv poslovni načrt, poslovni angel pa utegne v poslu zagovarjati zelo ozek osebni interes.
Poslovni angeli pogosto oblikujejo lokalne sindikate; podrobnosti o teh so na voljo pri lokalnih organizacijah za podporo podjetništva.
- Potencialni poslovni partnerji
Partnerstvo z že obstoječim podjetjem je lahko dober način za zagotovitev finančnih ali kakšnih drugih naložb. Toda če partnerstvo ni enakovredno, utegne biti dokaj tvegano. Zato naj vedno temelji na pravnem dogovoru, ki določa medsebojno razmerje, cilje, udeležbo pri dobičku in položaj v primeru spremenjenih okoliščin. Pazite, da se ne odpoveste nadzoru nad izumom ali poslom bolj, kakor je vredno partnerstvo.
- Državne in evropske subvencije in donacije
Organizacije za podporo podjetništva vam bodo z veseljem odstopile podatke o trenutnih programih financiranja za inovativna mala podjetja. Razpoložljiva sredstva morda ne bodo zadostovala za kritje vseh stroškov razvoja, lahko pa olajšajo pridobitev dodatnih sredstev iz gospodarskega sektorja.
Nekateri programi so omejeni na podjetja z določenega področja. Razmislite o morebitni preselitvi podjetja, da bi tako izpolnjevali pogoje za pridobitev pomoči, vendar te pogoje skrbno preučite. Če ste na primer vezani na določene prostore, ali ste lahko prepričani, da nizka začetna najemnina pozneje ne bo postopoma narasla?
- Podpora univerz
Kot morebitnega vira podpore ne prezrite tudi univerz. V njihovem okviru občasno potekajo cenovno ugodni projekti, ki jih izvajajo študentje (na primer tržne raziskave ali oblikovanje izdelkov), ali se dogovorite za svetovanje ali testiranje izdelkov po tržnih cenah. Danes številne univerze iščejo poslovne priložnosti v inovacijah, vendar od njih pričakujejo tudi dobiček. Zato se dobro razglejte in poiščite univerzo z najustreznejšimi viri in najsprejemljivejšimi pogoji.
- Konkurenca in publiciteta
Zmaga na tekmovanju izumov ali inovacij vam lahko zagotovi koristna sredstva in medijsko pozornost. Toda preden se udeležite tekmovanja, se vedno prepričajte, (a) da bodo organizatorji upoštevali potrebo po omejitvi razkritja in (b) da ste zamisel ustrezno zavarovali. Vendar ne vložite patentne prijave samo zaradi udeležbe na tekmovanju – razen če ste povsem prepričani v zmago!
Pazite se objav v sredstvih javnega obveščanja – zlasti na televiziji – če ne morete nadzorovati podatkov, ki pridejo v javnost. Če vas na primer predstavijo kot ”norega izumitelja” in ne kot resnega podjetnika, bi se vaša konkurenčna zmaga lahko sprevrgla v poraz! Za tiskana sredstva javnega obveščanja je vsekakor koristno, da pripravite kakovostna strokovna sporočila za javnost.
Kdaj | 01.12.2015, od 15:00 PM do 16:30 PM |
---|---|
Kje | NLB CIP, Trg republike 2, 1000 Ljubljana |
Prijavi se! | |
Kontakt | Borut |
Telefon | 031 857 940 |
Koledar | ![]() ![]() ![]() |
Pogosto se pri naših izobraževanjih osredotočamo na začetne korake ustanovitve podjetja, med njih sodi tudi pridobivanje finančnih virov. Mlada podjetja se ponavadi poslužujejo naslednjih virov financiranja:
- 4F: sredstva ustanoviteljev (Founders), družine (Family), prijateljev (Friends) in “naivnežev”, ki verjamejo v idejo (Fools)
- množično financiranje,
- tvegani kapital,
- nepovratna sredstva,
- bančno financiranje.
O prvih treh smo že večkrat govorili, tokrat pa se bomo podrobno posvetili bančnemu financiranju in financiranju s pomočjo nepovratnih sredstev.
Bančno financiranje
Iz NLB se nam bo pridružil Dejan Pristovnik, ki je na največji slovenski banki zadolžen za kreditiranje malih podjetij. Dejan nam bo osvetlil naslednje točke:
- Kakšna podjetja banke kreditirajo?
- Kako se je potrebno pripraviti na pridobivanje kredita?
- Katere dokumente otrebujem?
Nepovratna sredstva: EU skladi
Kristina Kočet, mlada podjetnica leta 2013, ki prihaja iz podjetja Tiko Pro, se z nepovratnimi sredstvi in pomočjo pri pridobivanju le teh, ukvarja že 5 let. Tekom svojega predavanja nam bo Kristina osvetlila naslednje tematike:
- Kako poiskati pravi projekt v podjetju za financiranje?
- Kakšni projekti dobijo financiranje?
- Priložnosti v Sloveniji in Bruslju?
- Nasveti in triki.
Primer iz prakse:
Nejc Škoberne, Genialis
Genialis se ukvarja z razvojem programske opreme za obdelavo bioloških podatkov. Podjetje je bilo uspešno pri pridobivanju sredstev iz programa Obzorje 2015. Nejc nam bo na kratko razložil, kako jim je to uspelo, kje je bilo največ težav in na kaj je treba biti pozoren.
Nepovratna sredstva: Slovenski podjetniški sklad
Slovenski podjetniški sklad bo predstavil svoje spodbude za inovativna mlada podjetja. Pridružil se nam bo njihov predstavnik, Rok Huber.
Partnerji in pokrovitelji: