Da boste kot socialni podjetniki lažje ocenili finančno plat svoje poslovne zamisli (ocena »ekonomike poslovne zamisli«), morate razmisliti o številnih stvareh. Prihodek podjetja, stroški poslovanja, začetna investicija in izguba, t. i. točka preloma, letni obseg poslovanja so le nekateri izmed njih.
Na večino teh vprašanj boste odgovorili najkasneje pri pripravi finančnega dela poslovnega načrta. Izogibanje in iskanje bližnjic se ponavadi ne obnese, zato v kakovostno finančno planiranje vložite dovolj časa, energije, dobrodošlo bo dodatno branje in strokovna pomoč. Pri težjih vprašanjih bo včasih prav prišel posvet z računovodjo, spet drugič s finančnimi ali drugimi strokovnjaki. Kljub temu je dobro, da sami vsaj približno poznate finančno »abecedo«. Za načrtovanje stroškov in prihodkov je koristno najprej vedeti, kaj so stroški poslovanja in kaj so prihodki. Med stroške poslovanja štejemo delo, material, kapital in davščine oz. stroške »države«. Nekateri med njimi so fiksni, drugi ne (variabilni).
Po drugi strani bodo vaše prihodke predstavljali poslovni prihodki, finančni ter izredni prihodki (ti niso redni, npr. prodaja osnovnega sredstva, prihodek od zapuščine, ki vam jo je podaril donator itd.). Da bosta vaše načrtovanje in priprava finančnega načrta pravilna, je treba odhodke upoštevati v bruto vrednosti (npr. z DDV-jem), prihodke pa vrednotiti v neto vrednostih, torej z odbitjem vseh stroškov. Prav vam bo prišla tudi priprava finančnih projekcij oz. scenarijev. Da bi lažje razumeli tveganja, je dobro, da pripravite tako realen kot tudi pesimističen in optimističen scenarij.
Finančno načrtovanje (načrtovanje plačilne moči vašega socialnega podjetja) boste začeli s postavitvijo realnih in uresničljivih ciljev, ki jih boste določili v časovnih obdobjih (npr. po dnevih, tednih, mesecih). S tem pridobite orodje za pravočasno ukrepanje, če financiranje ne gre po načrtih. Pozoren je treba biti na točko preloma, ko so prihodki enaki stroškom. Formul za njen izračun je več, ocena pa je lahko časovna, količinska in vrednostna.
Vir: http://www.socialni-inovatorji.si/knjiga/socialno-podjetnistvo/52-financna-ocena-poslovne-zamisli