Krediti in posojila za podjetja, ki ne dobijo kredita na banki
PON-PET: 9.00-17.00
070 304 304
Domov | Novice | Zakup oz. leasing opreme za podjetja

Zakup oz. leasing opreme za podjetja

07.03.2023

Zakup oz. leasing opreme predstavlja vrsto financiranja, pri kateri opremo podjetja najamejo in je ne kupijo neposredno. Leasing opreme se razlikuje od financiranja opreme, ki pomeni najem poslovnega posojila za nakup opreme in odplačevanje v določenem časovnem obdobju z opremo kot zavarovanjem. V tem primeru je oprema po odplačilu posojila vaša last. Pri najemu opreme po izteku obdobja najema opreme ne morete obdržati. Če se odločite za najem opreme za svoje podjetje in je ne kupite vnaprej, z lastnikom ali prodajalcem opreme sklenete najemno pogodbo. Podobno kot pri najemni pogodbi lastnik opreme pripravi pogodbo, v kateri določi, za koliko časa boste najeli opremo in koliko boste plačevali vsak mesec. Med trajanjem najema opremo uporabljate, dokler se pogodba ne izteče. Cene, ki jih plačate za najem opreme, se razlikujejo glede na leasing podjetje. Pri obrestnih merah, ki vam bodo ponujene, je pomembna tudi vaša kreditna ocena podjetja. Bolj tvegano je posojanje, dražji bo najem opreme. Najem opreme lahko v nekaj minutah odobrite prek spleta. Leasing podjetja so običajno specializirana za določene panoge, zato je pomembno, da opravite domačo nalogo in poiščete pravo možnost financiranja za svoje podjetje. Pogoji najema opreme so običajno tri, sedem ali deset let, odvisno od vrste opreme. Zajem opreme predstavlja številne prednosti kot so npr. manjši stroški, posodabljanje opreme, lažja razširitev in davčne olajšave. Za leasing opreme pa so seveda potrebni nekateri pogoji kot je npr. kreditna ocena, finančno stanje podjetja, kreditno stanje in podobno. Za lažje razumevanje kako deluje leasinga opreme si preberite naslednji članek.

Zakup oz. leasing opreme za podjetja.

Oprema je draga in številna mala podjetja morda ne bodo mogla kupiti vsega, kar potrebujejo, vnaprej. Najem opreme je način za razporeditev stroškov na določen čas.
Pri najemu opreme morda ne boste imeli v lasti, vendar vam ni treba skrbeti, da bo oprema zastarela. Pri najemu opreme v določenem obdobju plačujete fiksno obrestno mero. Obresti in stroški so vključeni v plačilo. Pogodbe o najemu opreme običajno trajajo tri, sedem ali deset let. Nakup in vzdrževanje opreme sta draga in takoj, ko investirate v stroj, je le vprašanje časa, kdaj bo izšla nova različica, zaradi katere bo vaš stroj zastarel ali postal slabši. Zaradi visokih stroškov lastništva in upravljanja opreme se številni lastniki malih podjetij odločijo za najem. Leasing ponuja prednosti, ki jih lastništvo nima, vključno z nižjimi mesečnimi plačili, ki se običajno razporedijo na mesece ali leta, namesto da bi jih plačali v enkratnem znesku. Številni najemi poslovne opreme vključujejo tudi servisne pogodbe ali servisne dodatke, ki poslovnim uporabnikom zagotavljajo mir in odpravljajo potrebo po lastnih tehnikih. Če vaše podjetje potrebuje novo opremo ali tehnologijo, vendar si je ne morete privoščiti, lahko razmislite o leasingu. Z leasingom lahko plačujete manjše mesečne obroke, običajno v obdobju več let, namesto da bi nekaj kupili naenkrat. Ob koncu najema lahko opremo vrnete ali jo kupite po ceni, ki upošteva rast vrednosti in znesek, ki ste ga plačali v času trajanja najema.

Leasing opreme je vrsta financiranja, pri kateri opremo najamete in je ne kupite neposredno. Najemate lahko drago opremo za svoje podjetje, kot so stroji, vozila ali računalniki. Oprema se najame za določeno obdobje; po izteku pogodbe lahko opremo vrnete, podaljšate najem ali jo kupite.

Leasing opreme se razlikuje od financiranja opreme, ki pomeni najem poslovnega posojila za nakup opreme in odplačevanje v določenem časovnem obdobju z opremo kot zavarovanjem. V tem primeru je oprema po odplačilu posojila vaša last. Pri najemu opreme po izteku obdobja najema opreme ne morete obdržati. Tako kot pri poslovnem posojilu tudi pri najemu opreme plačujete obresti in pristojbine, ki so običajno dodane k mesečnemu plačilu. Za zavarovanje, vzdrževanje in popravila se lahko zaračunajo dodatni stroški.
Najem opreme je lahko dolgoročno veliko dražji od neposrednega nakupa opreme, vendar je za lastnike malih podjetij z omejenimi sredstvi sredstvo za hiter dostop do potrebne opreme.

Kako deluje zakup opreme?

Če se odločite za najem opreme za svoje podjetje in je ne kupite vnaprej, z lastnikom ali prodajalcem opreme sklenete najemno pogodbo. Podobno kot pri najemni pogodbi lastnik opreme pripravi pogodbo, v kateri določi, za koliko časa boste najeli opremo in koliko boste plačevali vsak mesec. Med trajanjem najema opremo uporabljate, dokler se pogodba ne izteče. V nekaterih primerih lahko prekinete najemno pogodbo – in ti primeri morajo biti navedeni v pogodbi -, vendar številnih najemnih pogodb ni mogoče odpovedati. Po izteku najema lahko opremo pogosto kupite po trenutni tržni ceni ali nižji, odvisno od prodajalca.

Cene, ki jih plačate za najem opreme, se razlikujejo glede na leasing podjetje. Pri obrestnih merah, ki vam bodo ponujene, je pomembna tudi vaša kreditna ocena podjetja. Bolj tvegano je posojanje, dražji bo najem opreme. Najem opreme lahko v nekaj minutah odobrite prek spleta. Leasing podjetja so običajno specializirana za določene panoge, zato je pomembno, da opravite domačo nalogo in poiščete pravo možnost financiranja za svoje podjetje.
Pogoji najema opreme so običajno tri, sedem ali deset let, odvisno od vrste opreme.
Leasing opreme ni posojilo, kar pomeni, da se ne bo pojavil v vašem kreditnem poročilu in ne bo vplival na vašo sposobnost najemanja posojil. V številnih primerih vam davčna uprava dovoli odbitek plačil za najem opreme, če opremo uporabljate za svoje podjetje.

Prednosti leasinga opreme.

Najem opreme prinaša številna ugodja za mala podjetja, ki so omejena z denarjem. Čeprav niso vsi zakupi opreme enaki in obstaja veliko načinov financiranja zakupa, vam predstavljamo nekaj prednosti zakupa opreme:

  • Začetek je stroškovno učinkovit. Številni najemodajalci ne zahtevajo znatnega predplačila.

  • Svojo opremo lahko posodobite. Če morate pogosto posodabljati opremo, je najem dobra možnost, saj ne ostanete pri zastarelih orodjih.
  • Lažje ga je razširiti. Če morate za večji obseg dela nadgraditi opremo z naprednejšo, lahko to storite brez prodaje obstoječih strojev in iskanja zamenjav.
  • Ponuja lahko davčne olajšave. Najem opreme je pogosto upravičen do davčnih olajšav. Odvisno od najema lahko plačila odštejete kot poslovni strošek, tako da izkoristite odbitke za kvalificirano financiranje iz oddelka 179.

Preden začnete postopek najema opreme, si odgovorite na naslednja vprašanja. Morda se zdi, da je treba vložiti veliko truda, vendar brez odgovorov na ta vprašanja, ki se nanašajo na vaše podjetje, ne morete sprejeti utemeljene odločitve o najemu ali nakupu opreme.

Kolikšen je vaš mesečni proračun?

Leasing ponuja bistveno nižje mesečne obroke kot nakup, vendar morate stroške še vedno vključiti v mesečni denarni tok. Začnite s tem, kar si lahko privoščite, in iz tega izhajajte; ne delajte obratno, tako da pridobivate cenovne ponudbe in jih poskušate vpreči v svoj proračun.

Kako dolgo boste uporabljali opremo?

Za kratkoročno uporabo opreme je najem skoraj vedno stroškovno najugodnejša pot. Če boste opremo uporabljali tri leta ali več, bo morda ugodnejše posojilo ali standardna kreditna linija. Upoštevajte tudi rast podjetja: če vaše podjetje hitro raste in se razvija, je najem morda boljša možnost kot nakup.

Kako hitro bo oprema zastarela?

V nekaterih panogah tehnologija zastara hitreje kot v drugih. Preden se odločite, ali je za vas smiseln nakup ali najem, upoštevajte zastarelost.

Leasing opreme v primerjavi z drugimi možnostmi financiranja.

Nakup ni edina alternativa leasingu. Pravzaprav niti ni najpogostejši. Nekatera najboljša poslovna posojila lahko zadovoljijo potrebe vašega malega podjetja po opremi. Kreditne linije in storitve fakturiranja so prav tako priljubljeni načini financiranja nakupov opreme.

Poslovna posojila

Podobno kot nakup tudi poslovna posojila zagotavljajo več lastništva nad opremo. Pri najemu ima najemodajalec lastninsko pravico na opremi in vam po koncu najema ponudi možnost, da jo kupite. S posojilom lahko obdržite lastninsko pravico na vseh kupljenih predmetih, saj je nakup zavarovan z obstoječim premoženjem. Na žalost so lahko pogoji največja pomanjkljivost posojila. V nasprotju z najemom, ki zagotavlja financiranje s fiksno obrestno mero, lahko obrestne mere posojila ali kreditne linije med trajanjem posojila nihajo. To lahko glede na višino posojila povzroči težave pri pripravi proračuna. Poleg tega banke in drugi posojilodajalci pogosto zahtevajo veliko večji predplačilo – po nekaterih ocenah 20 % skupnih stroškov opreme.

Fakturiranje računov

Fakturiranje je še en način za nakup drage opreme in je pogosto hitrejši od prošnje za posojilo. Z uporabo svojih terjatev lahko neporavnana plačila hitro spremenite v gotovino, tako da te račune prodate faktorju. Fakturiranje je idealna alternativa leasingu in posojilom za zagonska in mala podjetja, saj pogosto plača do 90 % skupne vrednosti vaših terjatev – odvisno od kreditne sposobnosti vaših strank. Financiranje je običajno na voljo v nekaj dneh. Zaradi tega je fakturiranje priljubljen vir za manjše proizvodne dejavnosti, transportno industrijo in podjetja, ki redno obdelujejo naročila s hitrim potekom.

Kaj lahko pričakujemo pri postopku najema v nekaj korakih:

  • Izpolnite vlogo za najem opreme. Prepričajte se, da imate na voljo finančne podatke o svojem podjetju in njegovih direktorjih, saj bodo morda zahtevani vnaprej ali po začetni izpolnitvi vloge.
  • Najemodajalec obravnava vašo vlogo in vas obvesti o izidu. To se običajno zgodi v 24 do 48 urah po predložitvi vloge. Nekateri najemodajalci morda ne bodo zahtevali finančnih podatkov ali poslovnega načrta za vloge za zneske od 10. 000 do 100. 000 USD. Pri financiranju nad 100. 000 USD morate predložiti popolne finančne podatke in poslovni načrt.
  • Ko prejmete odobritev, morate pregledati in dokončno oblikovati strukturo najema, vključno z mesečnimi plačili in fiksno RPSN. Nato podpišete dokumente in jih ponovno pošljete najemodajalcu, običajno skupaj s prvim plačilom.

Odgovornosti najemnika


Dodatne odgovornosti lahko povzročijo stroške, ki presegajo mesečno najemnino. Običajno vključujejo naslednje elemente.

  • Zavarovanje odgovornosti: Povprečne ocene za zavarovanje odgovornosti se gibljejo od 200 do 2 200 USD letno, pri čemer veliko podjetij poroča o stroških v višini 1 000 USD ali manj.
  • Zunanji stroški: Glede na strukturo najema ste lahko odgovorni za nekatera vzdrževalna dela in popravila. Tuji stroški lahko vključujejo vse sodne stroške, globe in stroške certificiranja.
  • Stroški pošiljanja: To vključuje stroške prevoza in pošiljanja za vračilo opreme.
    Dodatni stroški: pozorno preberite pogodbo. Lahko se dodajo pristojbine za enkratno plačilo dokumentacije (ki včasih znaša 250 USD) ali pristojbine za zamudo pri plačilu (ki znašajo od 25 USD do 15 % zamujenega zneska).

Kreditni vprašalnik


Podjetniški naložbeni center
nudi sekundarne podjetniške finančne vire, ki so namenjeni predvsem mikro in malim slovenskim podjetjem, ki imajo dobro poslovanje, redne mesečne prilive in ustrezno zavarovanje ter v nekem trenutku ne dobijo kredita na banki.

Preverite možnost pridobitve kredita oz. posojila z izpolnitvijo kreditnega vprašalnika.