Krediti in posojila za podjetja, ki ne dobijo kredita na banki
PON-PET: 9.00-17.00
070 304 304
Domov | Novice | Ali bodo Bitcoin špekulacije vplivale na likvidnostna sredstva Tesle

Ali bodo Bitcoin špekulacije vplivale na likvidnostna sredstva Tesle

29.06.2021

Ali bodo Bitcoin špekulacije vplivale na likvidnostna sredstva Tesle

Bitcoin kot sidro v Teslini bilanci

Teslina naložba v Bitcoin bi lahko povzročila napete razmere za proizvajalca električnih avtomobilov, saj se bo padec vrednosti trga digitalnih valut zelo verjetno odražal tudi v Teslini bilanci stanja.

Ko je proizvajalec električnih avtomobilov družba Tesla v prvi četrtini leta 2021 nepričakovano investirala v Bitcoin, je bil kripto trg praznično razpoložen. Vrednost te kripto valute je posledično začasno narasla. Proizvajalec električnih avtomobilov je celo želel kupcem Tesle omogočiti, da svoja vozila plačujejo s to najstarejšo kripto valuto, kar je valuti Bitcoin dodalo dodaten zagon. No, nekoliko slabše pa je trg kripto valut sprejel dejstvo, da je družba Tesla prodala del svojih zalog Bitcoin, kar je proizvajalcu električnih avtomobilov pomagalo, da je že sedmo četrtletje beležil pozitiven rezultat. Kripto investitorji so to novico sprejeli slabše kot je marsikdo pričakoval in trg je odreagiral s padcem vrednosti Bitcoin.

Žal je bila to prva izmed veči negativnih novic, ki so sledile za to kripto valuto.  Tesla je namreč, kot smo že zapisali v enem izmed člankov zaradi “skrbi za okolje” ustavil plačila v valuti Bitcoin. Novica je na kripto trgu povzročila izredno stanje, kripto valuta Bitcoin pa je od maja močno padla, šibkost te najbolj vidne kripto valute pa je v brezno potegnila tudi druge manj znane kripto valute, saj marsikateri vlagatelj celotni trg kripto valut še zmeraj ocenjuje na podlagi nihanja Bitcoin.

Bitcoin se trenutno trguje po vrednosti okoli 34.000 ameriških dolarjev, čeprav je v vmesnem času cena padla tudi pod 29.000 ameriških dolarjev. To bo družbo Tesla verjetno prisililo k koraku, ki se mu je proizvajalec električnih avtomobilov doslej želel izogniti in sicer razgrniti podatke o tem, koliko Bitcoinov je dejansko v lasti družbe Tesla in po kakšni ceni so bili kupljeni ti digitalni kovanci.

Na podlagi podatkov iz prvega četrtletja je “Forbes” že določil okvirno nabavno ceno, ki jo je družba Tesla najverjetneje plačala za Bitcoin v prvem četrtletju tega leta. Glede na podatke Tesline bilance stanja, objavljene 31. marca 2021 je delež avtomobilskega proizvajalca v Bitcoin vreden 2,48 milijarde ameriških dolarjev. Sprva je družba Tesla prvotno v Bitcoin vložila 1,33 milijarde ameriških dolarjev skupina Musk pa je v povprečju za en Bitcoin plačevala po 32.000 ameriških dolarjev. Po delni prodaji v prvem četrtletju naj bi družba Tesla zdaj imela v lasti 42.100 bitcoinov.

Naložbe v Bitcoin verjetno povzročajo izgubo v Teslini bilanci stanja

Ker je cena Bitcoina v drugem četrtletju padla pod knjigovodsko vrednost, ki jo je imel Tesla v bilanci stanja v prvem četrtletju, bo Tesla verjetno morala razgrniti podatke glede svojih naložb v to kripto valuto. Bitcoine namreč nadzorni organi obravnavajo kot tako imenovane “zbirateljske predmete” ali “collectible”. Če vrednost zbirateljskih predmetov naraste, se to ne zabeleži v bilanci stanja temveč se dobiček knjiži šele, ko se ti prodajo. Če pa cena pade pod knjigovodsko vrednost, bo morala družba Tesla to prikazati kot izgubo v bilanci stanja zaradi slabitev v bilanci. Proizvajalec avtomobilov bo za poročanje v računovodstvo moral uporabil najnižjo ceno v poročevalnem četrtletju. To ločuje naložbe v kripto valute od naložb v delnice, katerih trenutna tržna vrednost je navedena v bilanci stanja, ne glede na to, ali je vlagatelj z naložbo v poročevalnem četrtletju ustvaril dobiček ali izgubo in ne glede na to, ali je naložba prodana.

To pa nasprotno pomeni, da tudi, če se cena Bitcoin-a dvigne proti koncu meseca, to v bilanci stanja ne bo prikazano kot dobiček, temveč bo prikazana izguba, tudi če je bila knjižna cena le enkrat pod knjižno ceno v prejšnjem četrtletju, seveda vsaj do prodaje.

Špekulacije s prodajo bitcoinov

Da kripto naložba ne bi pustila takšnih sledi v bilanci stanja Tesle, bi lahko proizvajalec električnih avtomobilov ubral pot, ki jo je ubral v prvem četrtletju, in prodal del svojih Bitcoinov. Ker se dobiček pri prodaji pripozna, bi lahko naložba v kripto valuto ob koncu četrtletja še vedno pozitivno vplivala na bilanco stanja.

Seveda finančni viri, obratni kapital ali financiranje poslovanja družbe Tesla zaradi tega niso ogroženi, vseeno pa je zelo verjetno, da zaradi špekulacij z Bitcoin družba Tesla to četrtletje, ne bo zaključila pozitivno in bo po dolgem času, vsaj začasno zašla v rdeče številke.

Nadaljnja pot Tesle vseeno optimistična

Še vedno smo v obdobju ko zaradi občutka omejenosti dosega svojega vozila in zaradi nezadostnih možnosti polnjenja, vozniki osebnih vozil ne želijo preklopiti na električne avtomobile. Dobro razvito polnilno omrežje ima zato pomembno vlogo pri prehodu z motorjev z notranjim zgorevanjem na električne avtomobile. Hkrati je to tudi obdobje ko je tudi za proizvajalce električnih vozil postala Kitajska najpomembnejši trg v smislu prodaje.

Tudi pionir električnih avtomobilov Tesla se tega dobro zaveda. Zato je izvršni direktor Tesle Elon Musk konec prejšnjega tedna naredil objavo na Twitterju iz uradnega vira za stike z javnostmi družbe Tesla za Kitajsko. Gre za video v kitajščini z angleškimi podnapisi v katerem družba Tesla predstavlja najdaljšo pot iz vhoda na zahod Kitajske, kjer je možno hitrostno polnjenje električnih vozil. Gre za 5000 km dolgo pot s 27 tako imenovanimi »Supercharger« postajami.

Pot vodi od vzhodnega obalnega križišča Zhoushan skozi mesta Sanmenxia, ​​Xi’an, Tianshui, Zhangye, Shanshan, Usu in Bole do zahodnega Horgosa, na meji s Kazahstanom, in tako približno sledi Svileni cesti, ki je bila stoletja osrednja trgovska pot med Evropo in zastopano Kitajsko.

Na 5000 kilometrov dolgi progi od Zhoushana do Horgosa je 27 postaj Tesla Supercharger razvrščenih tako, da je polnilna postaja na vsakih 100 do 300 kilometrov, tako da lahko vozniki v samo 15 minutah polnjenja dosežejo doseg do 250 kilometrov. Teoretično, oziroma če je verjeti filmu, bi lahko vozniki Tesle brez skrbi potovali do turističnih znamenitosti, kot so puščava Kumtag, vulkan Turfan, jezero Sayram in znane slikovite destinacije v Xinjiangu.

Promocijski video o poti, ki ne daje le utrinkov o Tesli in njenih postajah za polnjenje, temveč poudarja tudi veličastno kitajsko pokrajino in zgodovino države, bi lahko bil tudi Teslin poskus, da ponovno izboljša svojo podobo na Kitajskem, potem ko je ta, med drugim tudi zaradi incidenta na avtomobilskem salonu v Šanghaju, utrpela nekaj udarcev. Ker je Kitajska že postala največji svetovni trg avtomobilov tudi za električna vozila je za Teslo izjemnega pomena. Kljub težavam je v mesecu maju 2021 bila prodaja vozil družbe Tesla na Kitajskem zelo dobra. Po podatkih industrijskega združenja PCA (China Passenger Car Association) je ameriški proizvajalec električnih avtomobilov iz kitajske proizvodnje kupcem lahko dostavil skoraj 33.500 vozil oziroma približno 29 odstotkov več kot v šibkem mesecu aprilu 2021.

Tesla grozi kitajskim blogerjem s tožbami zaradi obrekovanja

Kot smo omenili družba Tesla preživlja vse težje čase na največjem svetovnem avtomobilskem trgu. Za  tržni delež na Kitajskem se bori tudi konkurenca ameriške skupine. Zadnje obračuni so se pojavili v obliki pritožb nad kakovostjo vozil Tesla. Družba Tesla bo kot kaže sedaj celo sodno ukrepala proti vplivnim kitajskim blogerjem, ki so se znašli v tem spopadu.

Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla je v zadnjih mesecih na Kitajskem občutil koncentrirane kritike vse od meseca aprila, ko se je na kitajskem avtomobilskem salonu v Šanghaju, ženska povzpela na model 3 in se pritožila zaradi težav z zaviranjem. Zdaj družba Tesla agresivno napada tiste, ki so sprožili val kritik in celo grozi s sodnimi postopki.

Kot rezultat incidenta na sejmu v Šanghaju so se na kitajskih spletnih mestih in družbenih omrežij, kot je Weibo, oglasili številni drugi kritični glasovi. Številni uporabniki so izrazili pomisleke glede varnosti vozil in glede zavornega sistema, ki ga vgrajuje družba Tesla. Kot piše “Financial Times”, je pravni oddelek na Kitajskem ta mesec odprl uporabniški račun na kitajskem mikro-blogu Weibo. Ta račun je nato bil uporabljen za pisanje zasebnih sporočil uporabnikom Weiba, ki so bili do Tesle kritični, v katerih je pravna služba uporabnikom grozila s tožbo zaradi obrekovanja. V vsaj dveh računih o Douyinu, kitajski različici TikTok, so se v zadnjih dneh pojavila opravičila uporabnikov, v katerih so se lastniki računov opravičevali za videoposnetke, ki obravnavajo neobstoječe težave s kakovostjo v Tesli, piše časnik “Financial Times”. Uporabniki naj bi pred tem prejeli pravna opozorila Tesle, z opravičili pa se želijo izogniti morebitnim tožbam.

Blogerji so namreč Tesline grožnje vzeli resno, saj imajo slabe izkušnje iz preteklosti. Leta 2019 je namreč kitajski gigant Tencent  vložil tožbo proti blogerjem, ki naj bi družbo obrekovali in škodovali njenemu ugledu. Tožbe za obrekovanje so bile med drugim usmerjene proti uporabnikom Tencenta, ki so na platformi WeChat kritizirali podjetje ali njegove izdelke. Tencent je več tožb zoper blogerje dobil, s tem pa je na nek način bil postavljen precedens za take primere.

Lepi obeti za delnice proizvajalcev e-avtomobilov

Podnebne spremembe so postale ključno vprašanje po vsem svetu. Glede na to povpraševanje po e-avtomobilih znatno narašča, tako da vsako večje avtomobilsko podjetje zdaj nadaljuje z ustreznimi projekti. V tem vidi velik potencial tudi novoizvoljeni ameriški predsednik Joe Biden, ki namerava v širitev trga električnih avtomobilov (EV) vložiti 174 milijard ameriških dolarjev. Slednje predstavlja ukrep, ki omogoča finančne vire za poslovanje družb iz področja proizvodnje električnih vozil in elektrifikacije prometa. 

Vprašanje za vlagatelje je, kako lahko najbolje izkoristijo to spremembo. Predvidoma bo poleg Tesle od napovedanih ukrepov in posledične volje vlagateljev do vlaganja najbolj profitirala podjetja Fisker, Facedrive in Blink Charging.

Kljub vsem težavam, ki smo jih izpostavili v tem članku, bi lahko delnica Tesle vlagateljem ponudila dobre možnosti zaslužka, saj poleg zgoraj omenjenih, še vedno razmeroma neznanih treh družb, obstajajo tudi možnosti za dobiček velikih imen kot je Tesla. Pionir električnih avtomobilov in vodilni v industriji ostaja kot naložbena možnost, čeprav so zgoraj opisane težave in strah pred inflacijo pred kratkim vplivale na ceno delnice. Družba Tesla bo namreč imela koristi od energetskega prehoda, še posebej, ker se podjetje ne zanaša samo na električne avtomobile. Elon Musk, pa čeprav mu očitajo kontroverznost, po mnenju analitikov vidi širšo sliko in tvori temelje za elektrificirano prihodnost na vseh frontah. Posledično poznavalci ocenjujejo bi družba Tesla verjetno lahko povečala prodajo, tudi če bi se konkurenca na trgu električnih vozil okrepila.

Kreditni vprašalnik


Podjetniški naložbeni center
nudi sekundarne podjetniške finančne vire, ki so namenjeni predvsem mikro in malim slovenskim podjetjem, ki imajo dobro poslovanje, redne mesečne prilive in ustrezno zavarovanje ter v nekem trenutku ne dobijo kredita na banki.

Preverite možnost pridobitve kredita oz. posojila z izpolnitvijo kreditnega vprašalnika.