Produkti trgovinskega bančništva
Dokumentarni akreditiv – Banka se po naročilu kupca pisno zaveže, da bo v določenem roku plačala prodajalcu (upravičencu) vrednost dokumentov, če/ko upravičenec predloži dokumente, skladne s pogoji in roki akreditiva. Tveganje plačila je tako s kupca preneseno na kupčevo banko. Uporablja se na primer, ko se prodajalec želi zavarovati pred neplačilom dobavljenega blaga ali storitve, ko kupec želi naročilo dogovorjenega blaga, določenih lastnosti, količine, cene, načina prevoza, ko se naročnik ali ponudnik storitve želi zavarovati pred plačilnim ali izvedbenim tveganjem pri gradnji, adaptaciji, investicijskih delih V praksi pa se vse bolj uveljavlja tudi kot osnova za financiranje kupca, prodajalca, poddobaviteljev ali posrednikov.
Bančna garancija – Garant se z izdajo s tako zaveže upravičencu, da bo plačal vsak znesek do višine zneska garancije, če naročnik garancije krši osnovno pogodbeno obveznost in so izpolnjen pogoji za unovčenje, navedeni v sami garanciji. Ta instrument tako lahko zavaruje finančne in nefinančne obveznosti z namenom zmanjševanja tveganja udeležencev v poslu v primeru neplačila ali neizpolnjevanja drugih pogodbenih obveznosti v dogovorjenih rokih. Priporoča se takrat, ko poslovnega partnerja ne poznamo, ko obstaja tveganje, da partner ne bo izpolnil svojih obveznosti, ko gre za vprašanje plačilne sposobnosti, ko se želi zavarovati plačilo večkratnih dobav na osnovi letnih pogodb in ko se zahteva zavarovanje v sistemu javnih naročil.
Dokumentarni inkaso – Prodajalec svoji banki naloži, naj pošlje dokumente z ustreznimi navodili za unovčenje kupčevi banki, ki jih proti akceptu menice ali proti plačilu izroči kupcu. V poštev pride, ko med partnerjema že obstaja zaupanje glede dobave ustreznega blaga, vendar želita z uporabo tega instrumenta zavarovati tveganje same izdobave blaga (kupec) in plačilno tveganje (prodajalec).
Bančna plačilna obveza (BPO) – Banka kupca se zaveže banki prodajalca izplačati določen znesek na osnovi uspešnega elektronskega ujemanja podatkov, ki sta jih stranki predhodno dogovorili. Tako se zagotovi visoka stopnja varnosti, postopek izdaje, unovčenja in plačila je hiter in enostaven. Instrument je primeren, ko se želi plačilno tveganje prenesti na banko oziroma si zagotoviti, da se plačilo opravi šele po izpolnitvi določenega pogoja, namenjen pa je predvsem in tudi financiranju v dobavnih verigah.
Odkup terjatev – Banka podjetjem ponuja storitev odkupa nezapadlih terjatev do kupcev. Banka lahko terjatev odkupi z regresom ali brez regresa na prodajalca. Glavne prednosti za prodajalca terjatev so takojšnja pridobitev likvidnih sredstev, prodajalec terjatev lahko kupcu ponudi ugodnejše plačilne pogoje, ugodnejši vir financiranja in izboljšanje stanja terjatev v bilanci stanja. Glavne prednosti za kupca pa so izboljšanje odnosov do dobaviteljev, možnost podaljšanja plačilnih rokov do dobaviteljev in nobenih dodatnih stroškov za kupca.
Odkup terjatev po akreditivu – Odkup terjatve po akreditivu pomeni prodajo terjatev iz naslova dokumentarnega akreditiva z odloženim plačilom. Ko prodajalec izpolni pogoje dokumentarnega akreditiva, se prodajalcu izplača diskontirana vrednost terjatve, zmanjšana za stroške odkupa. Odkup terjatve po akreditivu je vedno brez regresne pravice. Podjetje s prodajo terjatev financira rast obsega poslovanja ter odpravlja tveganje neplačil s strani kupcev.
Izvozno financiranje – Pri izvozu opreme višje vrednosti in večjih projektih v tujini kjer slovensko podjetje nastopa kot izvajalec, banka omogoča tujemu kupcu financiranje slovenskega izvoza po ugodnejših pogojih kot bi jih kupec dobil pri banki v svoji državi. Predvsem je primerno za vzhodne trge kjer so obrestne mere bistveno višje, kot za izvozni kredit, ki bi ga prejel iz Slovenije. Poleg tega izvozno financiranje ponuja slovenskim izvoznikom konkurenčno prednost saj lahko svojemu kupcu ponudi poleg dobave opreme ali izvedbo projekta, tudi financiranje.
Kako do nove opreme še preprosteje?
Klasični oz. operativni leasing je oblika financiranja nakupa, kjer leasingodajalec kupi predmet leasinga po izbiri leasingojemalca in mu ga da v uporabo. Pri klasičnem leasingu lahko leasingojemalec postane lastnik predmeta po plačilu odkupne vrednosti po koncu leasing obdobja, oziroma se mu daje možnost za odkup med celotnim trajanjem leasinga.
Klasični leasing podjetjem omogoča več možnosti zaradi neposrednega učinka na hitrejše prilagajanje podjetij potrebam trga, ter zelo hitro povečanje konkurenčnosti in produktivnosti.
Takšna oblika financiranja je namenjena: vsem oblikam pravnih oseb, ki z investiranjem v osnovna sredstva skrbijo za svojo konkurenčnost, bančne kredite pa uporabljajo kratkoročno za obratna sredstva.
Značilnosti financiranja GRENKE:
- Za nakupe od 500€ neto naprej
- Brez pologa in plačila DDV vnaprej
- Od 15 do 60 mesecev (obrokov)
- Brez stroškov odobritve 75 EUR ( neto ) do vrednosti 5000€ ( neto ), nad 5000€ ( neto ) stroški odobritve 75€ ( neto )
- Odobritev v 2 urah za zneske do 50.000 EUR
- Mesečna anuiteta se ne spreminja in je vedno enaka
- Možnost mesečne in kvartalne oblike plačila, ki je cenejše za 1,5 %
- Zavarovanje predmeta obvezno
- Takojšnja uporaba predmeta leasinga
Pri klasičnem leasingu se leasingojemalcu dajejo naslednje možnosti pred oziroma po sklenitvi pogodbe:
- vrnitev predmeta po koncu obdobja leasinga
- odkup po koncu leasing obdobja po takratni odkupni vrednosti
- zamenjava za novejši predmet pod istimi pogoji po preteku leasing obdobja oz. med trajanjem leasinga, kar vpliva na konkurenčnost podjetja in prilagajanje zelo dinamičnim tržnim razmeram
Zakaj operativni leasing?
Slaba stran finančnega leasinga:
Leasingojemalec knjiži predmet leasinga v osnovna sredstva, istočasno se knjiži celotna vrednost predmeta leasinga kot obveznost.
Knjiženje v sredstva in obveznosti negativno vpliva na kapitalno strukturo v bilanci podjetja. Odnos med kapitalom in obveznostmi slabi tudi finančno sposobnost podjetja (kreditna sposobnost, slabšanje bonitetne ocene….). Leasingojemalec pri finančnem leasingu knjiži amortizacijo in stroške leasinga, kar negativno vpliva na poslovni izid in na bonitetno oceno, kreditno sposobnost, itn.
Pri operativnem leasingu razen mesečnih stroškov leasinga (mesečne anuitete) ni nobenih drugih stroškov, kar kapitalsko strukturo v bilanci ne slabi, ampak jo ohranja. Po drugi strani pa krepi konkurenčni položaj podjetja na trgu, saj leasingojemalec predmet leasinga uporablja in tako ustvarja dodano vrednost.
DDV se pri klasičnem leasingu ne financira vnaprej, temveč se plačuje mesečno ob anuitetah. Vhodni DDV se obračunava na mesečni ravni.
Ob sklenitvi so potrebni naslednji podatki:
- ime in priimek odgovorne osebe oz. direktorja, kateri se mora identificirat s predložitvijo osebnega dokumenta
- ID za DDV pravne osebe
- številko faksa in stacionarnega telefona – kontaktne osebe
- e-maill naslov – kontaktne osebe, spletni naslov podjetja
- številko TRR in pri kateri banki je odprt račun s katerega bodo plačila