Uspešno podjetje temelji tako na dobri ideji, kakor tudi na dobrem teamu ljudi. Če pa nimamo dovolj kapitala za ustanovitev, kaj šele za rast, pa tudi z idejo in timom nimamo kaj početi.
Sredstva lahko razdelimo na: lastniški kapital, notranje vire financiranja, nepovratna sredstva in dolžniške vire financiranja.
Ko govorimo o lastniških virih financiranja, imamo v mislih tako imenovane poslovne angele in sklade tveganega kapitala, kjer investitor sprejme tveganje brez kakršnihkoli zavarovanj (zato želi seveda tudi večji donos). Obstaja velika verjetnost, da cela investicija izgubljena, saj veliko podjetij propade. V kolikor podjetje uspe, je največji donos na lastniškem delu pasive bilance in posledično investitor večinoma postane solastnik podjetja, kasneje proda svoj delež ia tako realizira donos na investicijo.
Pri notranjih virih financiranja govorimo o kombinaciji čim večje prodaje in podjetniškega t.i. zategovanja. Zato je treba razmisliti, kako čim hitreje in najceneje preveriti idejo na trgu, nato pa izvesti prodajo. Podjetnik da svoji firmi vsa svoja sredstva, podjetje »zastarta« kar od doma, da prihrani stroške. Zracionalizira tudi stroške marketinga, saj je treba s čim manj stroški pridobiti prve stranke. To lahko imenujemo pravo podjetniško, saj podjetje brez prodaje in denarnega obtoka praktično ne obstaja.
Šele ko podjetnik porabi vse lastne vire in »zažene« podjetje, je smiselno, da razmisli o zunanjih virih financiranja. Pogosto je objavljenih več razpisov za občinski, državni in tudi evropski ravni, vse z namenom, da se vzpodbudi podjetništvo. Seveda pa imajo razpisi tudi slabo stran. Velikokrat je treba temu prilagoditi poslovanje, kar nas lahko veliko stane; veliko je birokracije in poročanj.
Razna posojila, kredite, faktoringe in lizinge štejemo med dolžniške vire financiranja. Ker so banke, kot vemo, neizprosne, mlada podjetja zelo težko dobijo posojilo. Zato v takih primerih pridejo v poštev sekundarni viri financiranja
Uspešna podjetja večinoma kombinirajo vse vrste virov financiranja v različnih fazah rasti. Sčasoma je pa postane vsako podjetje primerno tudi za pridobitev posojila.